خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/04 - 16:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
میرتاج الدینی:

هلال احمر در حوادث داخلی و خارجی حضوری به موقع و تأثیرگذار دارد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اقدامات سازمان هلال احمر طی دو سال گذشته، گفت: هلال احمر در زلزله ترکیه، سوریه و افغانستان خیلی زود به کمک مردم شتافت و محموله‌های کمک‌های بشر دوستانه مردم نیز به این مردم آسیب دیده خیلی زود رسید

سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره عملکرد جمعیت هلال احمر در دو سال گذشته در حوزه امداد و نجات، اظهار کرد: هلال احمر تحرک خیلی خوبی در سال های گذشته داشته و در امدادرسانی‌ها به موقع در صحنه حاضر شده است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلاکی افزود: هلال احمر در دو سال گذشته در امدادرسانی‌های داخلی و خارجی تحول ایجاد کرده و علاوه بر این در عرصه بین المللی نیز حضوری موثر برای کمک به آسیب دیدگان داشته اند.



میرتاج الدینی افزود: هلال احمر همپای دولت مردمی سیزدهم در حال پیش رفتن است و یکی از نهادهای فعال، پویا و مردمی و جوان گرا است. در صحنه‌های داخلی و بین المللی از اولین مجموعه‌هایی است که به سرعت در حوادث ناگوار داخلی حضور پیدا می‌کنند و گفته‌های مردم حادثه دیده گواه این ادعا است.



این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: هلال احمر در زلزله ترکیه، سوریه و افغانستان خیلی زود به کمک مردم شتافت و محموله‌های کمک‌های بشر دوستانه مردم نیز به این مردم آسیب دیده خیلی زود رسید.



میرتاج الدینی افزود: هلال احمر با اقدامات خود در عرصه بین المللی به یکی از کشورهای مورد توجه جهانی تبدیل شد که این مسئله ناشی از مدیریت در صحنه آنها است.



وی بیان کرد: هلال احمر در جریان درگیری‌ها در غزه نیز کمک خیلی زیادی به مردم کرد و مردم نیز به دلیل اعتمادی که به این نهاد مردمی دارند کمک های خود را به حساب هلال احمر واریز کردند تا به دست مردم جنگ زده غزه برسد، حتی هلال احمر اعلام کرد که می‌تواند 3 بیمارستان سیار در غزه راه اندازی کند و مشغول مداوای مصدومین شود.



این نماینده مجلس افزود: همچنین در حادثه تروریستی کرمان، شهادت دو امدادگر هلال احمر نشان از در صحنه بودن آنها دارد که در تمام این چنین مراسم‌هایی در کنار مردم حضور دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375296
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار